Yapay Zeka ile İçerik Üretiminde Devrim: Maliyetler 10 Kat Düştü

Reklam, müzik ve dijital medya alanlarında yapay zekanın yükselişi, içerik üretimini dönüştürüyor. Artık klipler, reklam filmleri ve sosyal medya içerikleri, dakikalar içinde üretilebiliyor. Set, oyuncu, ışık gibi maliyetli prodüksiyon unsurlarının yerini, yaratıcı yapay zeka modelleri alıyor.

Sezen Aksu’nun “Doğrucu” klibi ve NBA finallerinde gösterilen bir reklam filmi, tamamen yapay zekayla hazırlandı. Bu örnekler, teknolojinin prodüksiyon sürecine olan etkisini gözler önüne seriyor.

TOBB Kreatif Endüstriler Meclisi Başkanı Ata Kavame, yapay zekanın küçük bütçeli ajanslar ve bağımsız sanatçılar için yeni fırsatlar sunduğunu belirterek, "Rekabet gücünü artırdı, maliyetleri 10 kata kadar düşürdü." dedi.

Kavame’ye göre, ajanslar artık hibrit ekiplerle çalışıyor; yapay zeka destekli yaratıcı direktörlük gibi yeni meslekler oluşuyor. Arka plan görselleri, kısa animasyonlar ve tanıtım videoları artık tamamen yapay zeka ile üretilebiliyor.


Bu haber, AA Ajansı'ndan alınan bilgilerle hazırlanmıştır.