MEB'den Özel Eğitime Etik Yaklaşım: Yeni Yönerge Yürürlüğe Girdi

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), özel eğitim hizmetlerinin etik ilkelerini belirleyen ve bu alanda görev yapan personelin yetki ve sorumluluklarını düzenleyen yeni bir yönergeyi yürürlüğe koydu. "Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Hizmetleri Etik Yönergesi" adını taşıyan bu belge, özel eğitimde görevli tüm paydaşlar arasında uygulama birliği sağlamayı ve etik ikilemleri ortadan kaldırmayı hedefliyor.

Bakanlık tarafından bir ilk niteliği taşıyan bu yönerge, özel eğitim hizmetlerinin planlanması, sunulması, izlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde yer alan kurum, yönetici ve öğretmenlerin görevlerini yerine getirirken uymaları gereken kuralları kapsıyor.

Yönergeyle, özel eğitim hizmetlerinde görev alan yönetici ve öğretmenlerin etik ilkeler kapsamında yerine getireceği görev, yetki ve sorumluluklar belirlenerek ilgili mevzuatlar ve tüm paydaşlara verilen görev, yetki ve sorumlulukların yerine getirilmesinde yaşanabilecek etik sorunların önüne geçilmesi amaçlanıyor.

Belirlenen 11 Etik İlke

MEB'in yeni yönergesinde, özel eğitim hizmetlerinin planlanması, yürütülmesi ve izlenmesinde uyulması gereken 11 temel etik ilke belirlendi. Bu ilkeler şunlar:

  • Eğitim hakkı ve erişilebilirlik

  • Adalet ve eşitlik

  • Tarafsızlık ve dürüstlük

  • Gizlilik ve mahremiyet

  • Öğrencinin yüksek yararı

  • Bireye ve özerkliğine saygı

  • Kapsayıcılık ve bütüncül yaklaşım

  • Bilimsellik

  • İşbirliği

  • Sorumluluk

  • Çıkar çatışmalarından kaçınma

Yönerge, belirlenen bu etik ilkelere ilişkin özel eğitim hizmetlerinde görev alan tüm paydaşlara düşen görev, yetki ve sorumlulukları kapsamlı bir şekilde ele alıyor. Bu bağlayıcı ve yol gösterici belge, özel eğitim hizmetlerinin sunumunda daha düzenli ve etik bir çerçeve sunmayı hedefliyor.


Bu haber, AA Ajansı'ndan alınan bilgilerle hazırlanmıştır.